Het fregat Leopold I vertrok vanuit Zeebrugge voor een twee maanden durende inzet binnen de permanente NAVO-vloot SNMG1. De bemanning zal onder meer trainen op anti-onderzeebootvoering en luchtafweer, en deelnemen aan internationale activiteiten waaronder een parade in New York.