Tijdens de Week van het Afvalteam (1–7 juni) belicht Knokke-Heist het werk van ophalers, chauffeurs, parkwachters, techniekers en planners. Hun inzet zorgt voor een vlotte inzameling en propere openbare ruimten.
In 2025 werd in Knokke-Heist 19.075,98 ton afval ingezameld, een daling van 3,62% tegenover 2024. De gemeente wijst op het belang van preventie, juist sorteren en de dagelijkse inzet van de afvaldiensten.