Klanten vluchten op tijd uit brandend grillrestaurant in Oostende

Lezers reageren

- Dank aan onze partner -
- Dank aan onze partner -

Klanten van een grillrestaurant in Oostende konden vrijdagavond op tijd naar buiten toen er brand uitbrak in de zaak. Het vuur ontstond rond 21.30 uur aan de dampkap boven de grill in de Van Iseghemlaan.

Niemand raakte gewond. Het restaurant liep wel waterschade en beperkte brandschade op en blijft zeker de rest van het weekend dicht.

Vlammen via afzuiging naar het dak

De brand verspreidde zich via het afzuigsysteem naar het dak. Daar stond ook de filterinstallatie van de dampkap in brand.

Daarna sloegen de vlammen over naar de zonnepaneleninstallatie van een appartementsgebouw in de nabijgelegen Langestraat. De bewoners konden later die avond opnieuw naar huis.

Sirenes trekken volk naar uitgaansbuurt

De sirenes van de brandweer alarmeerden heel wat mensen in de Oostendse uitgaansbuurt. Omstaanders en klanten keken toe terwijl de hulpdiensten de brand aanpakten.

Brandweerlui moesten de afzuigbuis openbreken om die ook van binnen te kunnen blussen. Het vuur op het dak was moeilijk bereikbaar.

Restaurant blijft voorlopig dicht

Voor bezoekers en handelaars in de omgeving betekent de brand vooral dat het restaurant dit weekend gesloten blijft. In de Van Iseghemlaan en Langestraat was vrijdagavond ook hinder door de interventie.

- Advertisement -

Ook dit nog...

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

- Dank aan onze partner -
- Dank aan onze partner -

Net binnen