In juni organiseert de stad Oostende acht infosessies in de wijkontmoetingscentra. Medewerkers leggen er stap voor stap uit wat het nieuwe afvalbeleid concreet betekent voor gezinnen en buurtbewoners.
De uitleg bevat de vijf kernpunten van het beleid: een maandelijks mobiel recyclagepark in elke wijk, een wekelijkse GFT+ ophaling die vanaf oktober start, een logische huis-aan-huisophaling op een vast moment overdag, afvalstraten met kaartbetaling en sensoren en een aangescherpte aanpak van sluikstort. Er komt ruim aandacht voor hoe juist sorteren en de nieuwe ophaalregeling in de praktijk werken.
De stad zegt dat de veranderingen een aanpassing vragen en wil tijdens de bijeenkomsten luisteren naar vragen en twijfels van Oostendenaars. Je kan naar de infosessie in je eigen wijk komen, of een andere wijk kiezen als dat beter uitkomt.
Inschrijven voor een infosessie kan via de stadswebsite. Voor vragen kun je contact opnemen met het O-punt via telefoon 0800 1 8400 of per e-mail o-punt@oostende.be.





