Meer dan 11.000 mensen tekenen petitie voor binnenduinen bij Fort Napoleon in Oostende

Lezers reageren

- Dank aan onze partner -
- Dank aan onze partner -

Wie langs de rand van de duinen bij Fort Napoleon in Oostende wandelt, zag de voorbije dagen handtekeningen verschijnen. Meer dan 11.000 bewoners, strandbezoekers en natuurliefhebbers zetten hun naam onder een petitie om de binnenduinen te bewaren.

Het stuk binnenduinen is sinds 1976 beschermd als cultuurhistorisch landschap. Projectontwikkelaar Versluys wil er volgens de petitie grote appartementsgebouwen bouwen. Om die plannen mogelijk te maken vroeg de stad Oostende aan minister Ben Weyts om de beschermingsstatus van het terrein op te heffen.

Actiegroepen en natuurliefhebbers maken zich zorgen. Zij wijzen erop dat in het gebied heel wat typische planten- en diersoorten voorkomen en vrezen dat opheffing van de bescherming een precedent schept voor andere beschermde plekken in Vlaanderen. De initiatiefnemers overhandigden de petitie met meer dan 11.000 handtekeningen recent aan minister Weyts.

Volgens de beschikbare informatie verwacht de minister een beslissing tegen augustus.

- Advertisement -

Ook dit nog...

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

- Dank aan onze partner -
- Dank aan onze partner -

Net binnen