Voor wie Club NXT volgt, verandert de competitie plots opnieuw. De Brugse beloften zakken alsnog uit de Challenger Pro League nadat het U23-quotum in tweede klasse wordt geschrapt.
Dat is vooral voor Club Brugge een stevige sportieve ommezwaai. Club NXT leek door het bestaande quotum nog uitzicht te hebben op een plaats in de reeks, maar die bescherming valt nu weg.
RWDM blijft, Club NXT zakt
De beslissing komt van de Belgische Mededingingsautoriteit. Die schrapt het U23-quotum in de Challenger Pro League, waardoor de samenstelling van de competitie voor volgend seizoen verandert.
Het rechtstreekse gevolg is duidelijk: RWDM mag in de Challenger Pro League blijven. Club NXT degradeert alsnog.
Club Brugge gaat in beroep
Voor de Brugse club is het verhaal nog niet helemaal afgelopen. Club Brugge gaat in beroep tegen de beslissing.
Voor supporters en volgers van Club NXT blijft het daardoor afwachten of de degradatie definitief wordt. Zeker is wel dat de beslissing nu al stevig ingrijpt in het sportieve vooruitzicht van de Brugse beloften.




